tisdag 21 augusti 2007

Mina senaste renoveringsobjekt


Jag har turen att ha en svärmor som ständigt ärver en massa gamla trevliga ting och sedan inte vet vad hon ska göra av dem... Eller, rättare sagt, hon vet att det alltid finns någon som tacksamt tar emot det; JAG! Oftast behöver sakerna fixas till en aning, åtminstone målas och slipas. De senaste tingen jag har renoverat är en träbricka och en piedestal. Båda var i omålat furu och såg rätt anskrämliga ut. Som vanligt blev sambon förfärad när hans mamma ville efterskänka sakerna till oss (mig...) och som vanligt såg jag potentialen. Tyvärr har jag inga "före-bilder" men här får ni se "efter-bilderna". Tror visst att en liten kaktjuv vill förstöra mitt brick-stilleben...


Ha! Hittade visst en "före-bild" på piedestalen från mobilen. Blev väl lite bättre efter penselns framfart?

6 kommentarer:

Ardisia sa...

Hejs vejs! Visst får du länka till mig, det blir jag bara glad av. Gillar din biedestal. Har själv försökt hitta nån liknande. Få se om det nappar imorgon bitti, ska gå på loppiset nr.1 igen :D Kul att ha en snäll svärmor också *ler* Ha det gött /Ardisia

Brunkullan sa...

Du får absolut länka till mig:-)
Länkar dig jag mé!

Susanne

My White Cottage sa...

Då har det hänt igen! Har hittat ännu en supermysig blogg med inspirerade bilder!!! Vilken härlig trädgård ni verkar ha! Hit kommer jag tillbaka!
Kram från Jenny

My White Cottage sa...

Hej igen! Nu har jag länkat till dig! :)

Ha en skön söndag!
Kraaam!

Spets och snor sa...

Jaså du är nyfiken på min planlösning... Undra om jag ens har en bild? Hm ska fundera... :-) kram

Anonym sa...

Men du vilken skillnad det blev:)
Jättefint!
Mvh Lallis