fredag 7 september 2007

Mitt säng-projekt


Nya projekt pågång... Har inte varit så flitig bloggare på sistone, men får väl skylla på att jag inte är någon van sådan, ännu. Är ju ganska ny i dessa sammanhang ;) Inte heller har jag väl hunnit skaffa mig allt för många stammisar ännu, som känner sig besvikna när de entrar sidan, eller? Nåväl, här kommer iallafall en liten glimt på vad som är pågång just nu. Hittade denna gamla växasäng i några buskar i området bredvid. Jo, jag vet, det låter nästan osannolikt, men det är faktiskt sant. Jag gick förbi denna säng ett antal gånger under säkert en månads tid när jag rastade hundarna och där stod den i ur och skur och verkade inte intressera någon. Tillsist förbarmade jag mig, efter en viss tvekan får jag väl tillägga. På fotona är det kanske svårt att se, men den är inte det minsta genuin i kvalitet. Den är tillverkad i till största del playwood och målad med någon hemsk plastfärg som absolut tvunget måste tas bort för vidare renovering. Så efter viss tvekan gav jag mig på detta mödosamma arbete. Och nu, två dygn, ett antal skavsår och en hel del ledvärk senare är den äntligen avlutad. Blev lite förtjust i utseendet sängen har nu, utan färg, men har trots allt bestämt mig för att måla den vit. Tror att den blir ett bra byte mot tvååringens nuvarande spjälsäng. Så, snart väntar kvällsjakter på en rymmande, kvällspigg pojke kan jag tänka! Snart får ni se bilder på hur den ser ut som färdig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sängen är helt underbar!